Ana içeriğe atla

Ne Yazsam Bilemedim..

Üç sene önce, Temmuz sonu...
Liseye başladığım, her katında ayrı anımın olduğu okuluma kayıt yaptırmaya gitmiştim. Dün son kez çıkarken o zamanı hatırladım. Binbir üzüntüyle geldiğim, binbir mutlulukla bitirdiğim, ilk dostumu kazandığım okulum.. İçinde onlarca iyi öğretmen olan, hatta öğretmenden daha da fazlası olan insanlarla tanıştım. Umudumu, inancımı yeniden kazandığım okulum. Okul sadece ders gördüğün, sınav olduğun bir yer değilmiş. İçinde yeni bir aile barındırıyormuş aslında. Sizlere endişem, üzüntüm, mutluluğum başta olmak üzere tüm duygularımı anlatıyorum. Hiç kimseye anlatmadığım kadar çünkü ne siz beni, ne de ben sizi tanıyorum. En yakın arkadaşıma bile anlatamıyorum çünkü bazen en büyük üzüntünüz en sevdiğiniz insanla ilgili oluyor. Ona onunla ilgili olan üzüntümü anlatamam. Üzüldüğümü söyleyemem. Zaten hissediyordur ama sözlü şekilde belirtmek istemiyorum. Şimdi fark ettim de ne kadar çünküm varmış. Kusura bakmayın anca bu kadar oluyor, bu halde. İlk defa bu kadar güçsüz hissediyorum kendimi. Gözlerine bakınca cesaret aldığım, mutlu olduğum insan artık çok uzağımda. Ortaokul mezuniyetime gitmemiştim. Bundan pişmanlık duymuyorum. Tüm arkadaşlarım sadece başarıma ortak oldular. Benim sayemde okul ikincisi, üçüncüsü oldular. Birinci bendim ama umrumda da değildi. Hiçbir zaman böbürlenmedim. Kimseye tepeden bakmadım. Çınaraltı'nda: "Benim gibi bir insan çıksın karşıma ve herkesi unuttursun. Kardeşten de öte olsun ve sonsuza kadar yanımdan, kalbimden, aklımdan eksik olmasın." diye bir dilek dilemiştim. Oldu da. Dünyaya değişmeyeceğim insan çıktı karşıma. Dün saatlerce gözlerimi alamadım ondan. Benden iyi bi sürü insan var sonuçta yeryüzünde. Beni unutur düşüncesi zaten aklımı yiyor bi yandan. Karşısına biri çıkacaksa eğer benden çok çok çok daha iyi olsun ki üzülmesin. Beni unutturacaksa böyle biri unuttursun. Belki bununla teselli olabilirim. Sevgi, bencillik değildir. Sevgi, sevdiğin insanların mutlu olması için fedakarlıklar yapmaktır. Ben son fedakarlığımı bunu söyleyerek ve isteyerek yapıyorum. Sonsuza Dek Dost(SDD) olduğum insan yeter ki mutlu olsun, ben her şeye razıyım. Bütün bunları ona bakarak düşündüm dün. Karne günü değil yıkım günü gibiydi benim için. Bi an gerçekten ağlayacaktım ve hiç susmayacaktım gibi geldi. Benim iki kardeşim var. Belki benden küçük olmaları bana böyle hissettiriyordur ama öyle: ikisi de benim için sadece kardeş. Dostumsa: benim için hem kardeş, hem dost.
3 ay sonrasını düşünüyorum. Kimseyle konuşmayan, yalnız oturan, sadece ders düşünen biri olmak istiyorum okulda. Onun boşluğunu kimseyle dolduramam ki. Kendimi teselli etmek için de başkalarıyla bir şeyler paylaşmak istemiyorum. Teselli de olamam zaten. Tek istediğim ikimizin de mutlu olacağı işleri yapması ve ne kadar zaman geçerse geçsin onun için hep önemli biri olmak..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Biz

Hepinize güzel, güneşli bi pazar gününden günaydın! Uzun zamandır soğuk ve kapalı olan havanın sonunda ısınmış olması ilk defa beni mutlu etti. Hayatınız nasıl gidiyor diye sormuyorum, yorumlarınızdan anladığım kadarıyla sizin de benden bi farkınız yok. Belki de bu yüzden anlaşabiliyoruz. Ortak üzüntü, mutluluk her ne varsa ortak olan her şey insanları birbirine bağlıyor. İnsanoğlunun en sevdiğim özelliklerinden biridir bu ortak olan şeyler. Bu kadar bencil bi canlı bi yerden sonra o bencilliği biri sayesinde geri plana atar ve yine o biri mutluysa mutlu, üzgünse üzgün olur. MFÖ'nün çok sevdiğim bi şarkısı var: "Gözyaşlarımızı Bitti Mi Sandın?". Birbirimize vitaminler, moraller verdik ... Özleye özleye kavuştuk birbirimize. ... Bu şarkının en güzel iki cümlesi bana göre. O kadar anlam yüklü ki tek cümlenin içinde. Kalbime dokunuyor diyebilirim. Dinlemenizi şiddetle tavsiye ederim. Bu şarkıda hatırladığım kişiyi tabi ki biliyorsunuz. Her şarkı bi insanı anlatırmış.

Mucize

Bazen kendime "En büyük mucize neydi benim için?" diye soruyorum. Aklıma onlarca şey geliyor aslında ama bir tanesi var ki kötü olan onca şeyi unutturup yeni bir çağ açtı sanki benim için. Hayat öyle tuhaf ki tam umudunuz bittiği anda karşınıza yeni fırsatlar çıkarıyor. Yeni mucizeler gerçekleşiyor bir anda. Siz o aşamaya gelene kadar çok yorulup, kırılıp, üzülüyorsunuz belki ama değiyor. Benim için; Güneş'in her gün doğup batması, Ay'ın her gece ışık saçması, yıldızların her halükarda güzel gözükmesi bile bir mucize. Kısacası benim için gökyüzü bi mucize. Zamanın öğrettikleri ve hayatın getirdikleriyle anlıyor ki insan en büyük, en eşsiz benzersiz mucize: "Sevgi". Tuttuğum dilekler bile hep birinin beni daha çok sevmesi üzerine olur. Sevgiye doyamayan ve hep daha fazlasını isteyen biriyim çünkü sevildiğimi hissedersem mutlu olabiliyorum. Sevgiyle yaşıyorum kısacası ve sevdiğim insanlar yanımda olsun diye her şeyi yapıyorum ama o da yetmiyor bazen, daha f

Birikinti

Sorunların su gibi aktığı, çığ gibi büyüdüğü, ateş gibi yaktığı sürpriz dönemler vardır hayatımızda. Zaten hayat denilen şey planlarımızın tersinde giden olaylar bütünü değil midir? En hassas olduğumuz anlarda, artık daha fazlası olamaz dediğimiz anlarda... Özellikle de bu anlarda olmaması gereken ne kadar kötü şey varsa olur ve kendinizi depresyona sürüklenmiş bir şekilde bulursunuz. Ben bir aydır depresyonda olduğumu daha yeni fark ettim. Artık siz düşünün ne kadar çok şeyle uğraşmak zorunda kaldıysam. Ufacık şeyler büyüdü, dağ oldu. Güçlü olmaya çalıştıkça daha da çok yıprandım. Kendime bile yalan söylemişim iyi olduğum konusunda. Geçmişim ve geleceğim arasında sıkıştım kaldım. Kabus görmekten yoruldum.(Ne zaman bir şeylerden korksam kabus görürüm.) Yüzüme baksanız özellikle de gergin ve ciddi olduğum anlarda üzülebiliyor mu acaba diye düşünürsünüz. Bu soruyu birçok insandan duydum daha önce. Evet. Üzülebiliyorum hatta yıkık dökük olabiliyorum ama güçlü durmak zorundayım. Bu da beni